Okuma kardeşim gazeteleri!

15 Mayıs 2017 Pazartesi  |  MENTOR

Daha önce yazdım tekrar tekrar yazacağım, Fenerbahçe camiasının hem en büyük gücü hem de en büyük zayıflığı duygusallığı sürekli yürekleri ile düşünüyorlar.

Onlara göre Fenerbahçe'de futbol oynayan futbolcular mükemmel olmalı sanki mükemmel bir insan varmış gibi, yeryüzünde hata yapmayan, kötü sezon geçirmeyen futbolcu varmış gibi.
 
Cumartesi akşamı da beni yanıltmadılar, kulüpte sanki her şey mükemmelmiş gibi Emenike'yi yuhaladılar, neresinden baksan saçma sanki Fenerbahçe'de her şey mükemmelmiş. Yahu erkek basketbol hariç her şey dökülüyor Fenerbahçe'de, erkek basketbolda Obradovic gibi bir mükemmel psikolog sayesinde yürüyor, Yunanların saçmalıklarını nasıl yönettiyse bizimkini de öyle yönetiyor. Zaten Ülker olmasa rüyamızda bile göremezdik, baksanıza milyar dolarlık rating yapan bir marka için yönetimin medyadaki adamları 3 yılda 40 milyon euro zarar diye bağırmaya başlamış, zarar varsa ne olmuş 2 arsa az alırsın kardeşim hangi arsanı 220 kanal yayınlıyor, hangi tesisin çoçukları Fenerbahçeli yapıyor, yeni kuşakların Fenerbahçeli olması kaç para eder?  

Neresinden baksan cehalet, taraftarlığın doğasını ve işleyişini anlamamış yetersizlik.

Ama konumuz o değil, medya ve rakipleri de bu zaafiyeti biliyor ve daha sezon başında başlıyorlar ufak ufak RVP yaşlı, Nani şımarık, Kjaer pahalı vs. vs.  demeye, en ilginç fenomen de Fenerbahçeli taraftarın artık tek mahareti Fenerbahçe'ye küfretmek olan bu asalakları okuyup izlemeleri çünkü onlara göre Fenerbahçeli futbolcu en iyisi, onlar da bunu okuyacak ama yazmıyor kardeşim adam Messi Fenerbahçe'ye gelse yazmayacak niye okuyorsun bu insanları ama okuyor, okuyunca hayal kırıklığı sonra o hayal kırıklığı ile stada sonra ilk hatada küfürler ve daha başlamadan biten hikayeler ve oynayacağı varsa oynamaktan vazgeçen yüzlerce futbolcu.

Kardeşim o Emenike değil miydi Ersun Hoca ile şampiyon olduğumuz yıl "Kara Kuvvetleri" dediğiniz ne değişti, başlarında ikinci yarı takımı sabote eden, kendisini eğlendiren bir hoca, medya, TFF, hakem her bir taraftan vuruyor, statta yalnız, kulübün yönetimi kendi iktidarının derdine düşmüş, taraftarı ile kavga ediyor  ve yine de üçüncü bu takım. Hakemler Beşiktaş'a gösterdiği sempatinin yarısı onlara gösterse şu an liderdi.

Efendim Salih Uçan şöyle, Stoch böyle bu adamlara başlarındaki tekaüt kaç kere şans verdi, tam tersine verdiği her şanstan sonra kızağa çekip özgüvenlerinin içine etti, sorsan abimize hepsi kötü ya sen, sen iyi misin? Tüm ikinci yarı boyunca bu topçuları aşağıladın ne bekliyordun adamın insan ilişkilerine bakınca köleliğin mucidinin Hollandalılar olması şaşırtmıyor, yahu bunlar insan, sıçra deyince ne kadar yükseğe mi diyecekler sanıyorsun? Her maç bunlar çöp dediğin adamlar Beşiktaş maçını kazansa - Fırat Bey- izin verse ben inanıyorum ki şampiyondu çünkü hem BJK ile hem de Başakşehir'le puan farkı azalacaktı.. Bence senin ciddi bir yeterlilik sorunun var ve herkesten performans almayı bilmiyorsun, 11 Messi olsa seni ne yapalım, kendi oynar takım. Ersun Hoca'nın oynattığı Alper ve Emenike'yi oynatamadın, Aykut Kocaman'ın oynattığı Stoch'u oynatamadın, Şenol Güneş'in oynattığı Volkan, Ozan ve Fernandao'yu oynayamadın, Vitor Pereira'nın bile oynattığı HAK'ı oynatamadın, daha sayarım ama anlaşılmıştır, kimmiş yetersiz?..

Bu takımdaki bütün futbolcular değişmeli diyenler QTM'nin gazına gelmiş algı tutsaklarıdır, her sezon bu tuzağa düşenler maalesef Fenerbahçe'nin önündeki en büyük engellerden biridir.

Kasdettiğim şey hep destek tam destek komikliği değil ama daha ilk ıskada ana avrat küfretmek de neyin nesi, üstelik her yerinden yetersizlik ve organizasyon eksikliği akan insanların, hatta futbolcu ve teknik adamların tokatlanma olasılığı olan bir yerde, ne diye protesto ediyorsun listenin en sonundaki en masum adamı.
 
Sonuç; okuma kardeşim gazeteleri, izleme spor programlarını, tıklama  sitelerini hala öğrenemedin mi en iyisinin Çubuklu'ya zehir akıtmaktan keyif aldığını. 

Takkeni önüne al düşün sen mükemmel misin, senin gibi adamlar Einstein'a lisedeyken geri zekalı diyordu eğer o sana inansa çok daha ilkel bir dünyada yaşıyorduk.

Bi bekle kardeşim, zaten çok kötü ise gidiyor hemen maçta veya sezonda göndermenin kime ne yararı var, 37 yaşında kupa kaldıran Kuyt'tan utanın yahu ona atmadığınız çamur kalmadı. Şimdi bu yazıyı okuyan herkes ben değilim diyecek, yalan ben dahil hepimiz öyleyiz camia olarak ne zaman yürekli ne zaman mantıklı olacağımızı öğrenmeliyiz, mantıklı olunacak yerde yürekle, yürekli olacak yerde mantıklı olunca işler sarpa sarıyor.

Ne olacak Emenike yok olunca yerine ancak daha kötüsünü koyabilirsin, bir futbolcu alacak paran yok madem öyle bırak da adam en iyisini yapmaya gayret etsin, yapmadı mı Ersun Hocayla en önde sen alkışladın.

Erkek Basketbolda da şimdi takımın yıldızı olan adamlara ettiğimiz hakaretler dilimin ucunda ama hiç girmeyeyim oraya, zaten Kobe Bryant, Magic Johnson gelse yuhalayacak potansiyel var bizde.