Kaynağı eksik söyleşi

27 Haziran 2017 Salı  |  GÜNLÜK

Hürriyet Okur Temsilcisi Faruk Bildirici'nin bu haftaki yazısından bir bölüm:

"Dev organizasyon öncesi açıklandı! Müthiş önlemler" başlıklı haber,  İstanbul'da yapılan Euroleague 2017 Final Four'un güvenliğini üstlenen Magus Güvenlik AŞ Genel Müdürü Atilla Akyürek ile söyleşiyi içeriyordu.

Hürriyet internette 18 Mayıs'ta yayınlanan bu habere aradan yaklaşık bir ay geçtikten sonra bir itiraz geldi. Yağız Çelikyüz adlı internet editörü, bu söyleşinin kendisine ait olduğunu öne sürüyordu:
 
"Vatandan Haber isimli web sitesinde çalıştığım sırada Final Four organizasyonunun güvenlik işlerini yapan firmanın genel müdürü ile bir röportaj gerçekleştirdim. Ardından, yaptığım röportajı site sorumlusuna gönderdim ve onay aldım. Bir süre sonra sitede röportajı bulamadım. Google'da arama yaptığım zaman bu röportajın Fenerbahçe muhabiriniz Ahmet Ercanlar imzası ile web sitenizde yayınlandığını gördüm."
 
Bu iddiayı, haberde imzası olan Ahmet Ercanlar'a sordum. Söyleşinin öyküsünü samimi bir dille anlattı:

"Yağız Çelikyüz'ün çalıştığı internet sitesi, Magus Güvenlik'in bulunduğu gruba iş yapan şirketin. Genel müdür ile kendi sitelerinde yayınlanmak üzere ona bir söyleşi yaptırmışlar. Ben oradayken getirdi, yöneticileri de Hürriyet'te yayınlanması için bana gösterdi. Ben de bu metni yeterli bulmadım, Genel Müdür Atilla Akyürek ile telefonla görüşerek, o metni genişlettim. Ancak benim hazırladığım metin Hürriyet internette yayına verilirken editörler tarafından kısaltılmış. Öyle olmasaydı, iki metin arasındaki fark daha iyi görülecekti. Yağız Çelikyüz, şimdi işten atılınca bu konuyu gündeme getiriyor, daha önce itiraz etmemişti."
 
İki tarafı da dinledikten sonra Çelikyüz'ün gönderdiği ilk metin ile Hürriyet internet sitesinde yayınlanan metni karşılaştırdım. Hürriyet'te yayınlanan ve 30 cümleden oluşan haberin girişinden başlayarak 25 cümlesi, Çelikyüz'ün metniyle sözcüğü sözcüğüne aynı. Haberde ilk metinde olmayan beş farklı cümle eklenmiş.

Bu durum, Çelikyüz'ün hazırladığı söyleşinin büyük bölümünün Hürriyet'in haberinde kullanıldığını ama Ercanlar'ın da genel müdür ile konuşarak eklemeler yaptığını ortaya koyuyor. Orijinal metni o şirketin yöneticileri vermiş olsa bile yararlanılan metnin kaynak olarak gösterilmesi gerekirdi. Oysa internetteki haberde söyleşinin tamamını Hürriyet yapmış gibi sunulmuş. Bu söyleşinin eksiği bu."

Yazının tamamını okumak için TIKLAYIN